Kontener do Rumunii

Jak rozsądnie rozszerzyć działalność swojego sklepu dzięki paczkom do Rumunii?

Prowadzimy własny sklep internetowy i bardzo dobrze nam to idzie. Stale zwiększamy rzeszę naszych klientów, wciąż pozyskując pozytywne opinie na temat jakości świadczonych przez nas usług. Nic więc dziwnego, że chcemy rozwijać się jeszcze szybciej – a najodważniejszym, a zarazem najbardziej przyszłościowym sposobem na to wydaje się przeniesienie swoich usług poza granice Polski. Dobrą pierwszą destynacją pod kątem rozwoju jest Rumunia. Państwo to jest często pomijane przy ekspansji przez większe firmy, a dla nas otwiera to furtkę na jeszcze efektywniejsze działanie właśnie z tym położonym nad Morzem Czarnym krajem. Jak przygotować się na skierowanie swoich usług właśnie do Rumunów?

Zbadajmy rynek rumuński – to podstawa

Krokiem podstawowym w walce o ekspansję usług naszego sklepu na terytorium Rumunii jest jak najdokładniejsze poznanie tamtejszego rynku e-commerce. Jeśli się w niego zagłębimy, dowiemy się, że choć jest specyficzny, jest też chłonny i spragniony nowości, w tym świeżych graczy na rynku, mogących zamieszać nieco w panującej na nim konkurencji. Przede wszystkim jednak różni się w sposób znaczący pod względem preferowanej formy płatności.

Choć sami klienci z Rumunii, tak jak my sami, oczekują jak najszybciej realizacji każdego z zamówień oraz sprawnego działania w kwestiach zwrotów, reklamacji oraz ogólnie pojętej obsługi klienta, różni się nieco ich podejście do właśnie do sposobów uiszczania opłaty za produkty. Podobnie, jak u nas, tą najczęściej wybieraną formą płatności jest dokonywanie ich za pośrednictwem karty płatniczej. Podczas gdy my uwielbiamy tak zwane „szybkie płatności”, Rumuni preferują płatność za pobraniem, a zatem w momencie dostania przesyłki. Może to być problematyczne dla nas ze względu na sposób późniejszego pozyskiwania pieniędzy na nasze polskie konto.

Dostosujmy naszą stronę i przygotujmy się logistycznie

Choć rozwiązanie logistycznej strony wysyłania naszych produktów do Rumunii można znaleźć samemu, dobrym krokiem byłoby odszukanie partnera, który zajmie się tym wszystkim za nas – my będziemy mogli w tym czasie skupić się na udoskonalaniu strony internetowej czy oferty dla klienta zagranicznego. Weźmy jako przykład prężnie rozwijającą się firmę CzechLogistic.pl – współpraca z nią polega na wykonaniu zamówienia na paczkę za pośrednictwem jej panelu użytkownika – przyjedzie do nas kurier, który zabierze wszystkie paczki. Na tym skończy się tak właściwie nasza rola w systemie logistycznym. „Za naszymi plecami” kurier przetransportuje je najpierw do polskiego magazynu, a potem do tego lokalnego, czyli rumuńskiego, a następnie dostarczy bezpośrednio do klienta docelowego. W razie potrzeby zajmie się też zwrotem, a pieniądze z ewentualnego pobrania przekieruje na nasze konto. Polskie lub zagraniczne.

Ważnym krokiem w tym wszystkim jest przygotowanie naszej strony internetowej do obsługi klienta spoza granic naszego kraju. Zmienić musimy nie tylko każdy opis i tekst na stronie, by był przygotowany po rumuńsku, ale także wszystkie regulaminy, bannery oraz polityki prywatności, jak również dostępne formy płatności. Wchodząc do nas Rumun musi się poczuć tak, jakby był na swojej rodzimej stronie. Sprawi to, że zaufa nam w jeszcze większym stopniu.

Podsumowanie

Choć proces poszerzania zakresu usług własnego sklepu Internetowego na Rumunię nie jest czymś prostym i wymagającym małego nakładu pracy, można go sobie skutecznie ułatwić za pośrednictwem właściwego partnera logistycznego. To właśnie logistyka, w obrębie której znajduje się nie tylko dostarczanie produktów, ale i obsługa zwrotów oraz reklamacji, stanowi tu najbardziej problematyczną rzecz. Rozwiązując ją w sposób wygodny i dla nas, i dla docelowych klientów mamy już „z górki”.

Przewiń do góry